Laguna trip - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Trijntje Dunnewind - WaarBenJij.nu Laguna trip - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Trijntje Dunnewind - WaarBenJij.nu

Laguna trip

Blijf op de hoogte en volg Trijntje

09 Mei 2017 | Filipijnen, Manilla

Het is zomer in Philly…. Al sinds maart en ik kan je vertellen dat het bloedje heet is…slapen is geen feestje meer, naar buiten gaan al helemaal niet en zelfs auto rijden, wat vaak stil staan in de ellenlang file betekend, is geen pretje, aangezien de air-co nou niet optimaal werkt als je niet boven de 20 kilometer per uur rijd….. lol.

Anyway, zomer hier betekend voor ons als Antipolo Training Center…. Kampen organiseren, om de thuishangende jeugd te voorzien van een paar intensieve dagen, waarin ze God beter leren kennen en Hem bekent mogen en kunnen maken!

Elk jaar ziet er altijd net ff anders uit en dit jaar gaan we voornamelijk de deur uit… vandaar de titel….Laguna trip!!
Want dat is waar ik net vandaan kom, vorige week dinsdagmiddag, 2 Mei, zijn we vertrokken met z’n 7-en, naar een stad net buiten Manila, ik eindelijk maar toch….100 bruchen op de snelweg ( less then 5 minuten, want toen stonden we alweer stil) wat een onwijze zegen is m’n auto nu al…. Het heeft me zoveel meer vrijheid gegeven en ook een dieper thuisvoelen hier in dit nog steeds vreemde land 

Van woensdag tot vrijdag volggepakt programma gedraaid, met lesgeven, evangeliseren en tot slot een worship night vrijdagavond!!! Wat een mooie tijd hebben we gehad, het was voor mij persoonlijk heerlijk om, voor de verandering! eens niet te hoeven leiden…. Ik was voornamelijk als overziende ( is dat een woord?!) meegereisd. Mijn student van twee jaar geleden, was degene die in charge was en af en toe was ate Trijn erbij om kleine dingetjes op te pakken en hem aan dingen te herinneren! En ook waren we allemaal staff leden, het was echt lekker samenwerken met elkaar en het plaatselijke team en heb dus echt kunnen genieten van de tijd.

Laguna is een locatie waar ik door de jaren al regelmatig ben geweest, echt een voorrecht, want Jeugd met een Opdracht heeft een onwijs mooi project daar in een arme sloppenwijk. De jeugd met wie wij mochten werken, komen echt uit arme en moeilijke omstandigheden, waarin ouders en zijzelf elke dag vechten voor eten op tafel… het is mooi om relatie met ze op te bouwen en te kunnen zeggen, tot de volgende keer!
Als klap op de vuurpijl werden, zowel wij als alle deelnemers, uitgenodigd om zaterdag mee te gaan zwemmen.... heerlijk hele dag in het water en schaduw hangen, bijkletsen met collega's en de jeugd nog wat beter leren kennen!!! Na drie dagen lang in een oven van hitte te hebben gezeten in de slum, voelden we ons zowaar bijna miljonairs in onze ligbedjes langs de kant van't zwembad.... life is good!

Haha gisteren en vandaag hier op de basis, druk in de weer met het schoonmaken van de achtertuin en het voorbereiden van de komende DTS….en besef me dan wat een lekker uitdagend leventje ik mag leiden…. De ene week sta je les te geven en mag je voor je neus mensen dichter bij God zien komen, de volgende week sta je in je ouwe kloffie de tuin aan kant te maken…. En het volgende seizoen zal weer volledig in het teken van de DTS-studenten staan!!!! Love it

voordat het zover is, over kleine twee weken eerst nog naar Thailand, voor een JMEO-conferentie en vervolgens na twee dagen thuis te zijn, weer in't vliegtuig naar Palawan, een eiland hier in Philly, waar we als JMEO Filipijnen onze twee-jaarlijkse conferentie zullen hebben...

tot volgende keer!
liefs Trijn

• 11 Mei 2017 - 21:48

Irma:

Leuk om je verhalen weer te lezen!!