Kikkers, mango's en connecties! - Reisverslag uit Perth, Australië van Trijntje Dunnewind - WaarBenJij.nu Kikkers, mango's en connecties! - Reisverslag uit Perth, Australië van Trijntje Dunnewind - WaarBenJij.nu

Kikkers, mango's en connecties!

Blijf op de hoogte en volg Trijntje

10 November 2014 | Australië, Perth

Dahaaag,

Terug in Perth voor twee dagen...dus even wat tijd om jullie up-te-daten!! Gisteren teruggekomen van uitzending part 1! Noord Australie, Kununurra. Het was een super goede tijd, de vijf weken zijn voorbij gevlogen.

De eerste paar dagen stonden naast ons werk voornamelijk uit kikkers, en dan vooral in ons toilet, sneaky onder de rand verstopt, maar op zo'n manier dat we ze net konden zien....dat zit niet heerlijk relaxed kan ik je zeggen. Brian...de enige man in ons midden, moest er regelmatig bij van pas komen om de kleine gifgroene beesten te vangen...

Australie is werkelijkwaar een prachtig land, wow wat schoonheid all around ons. We sliepen in een van de meerdere kerken in deze kleine stad en tegenover ons stond "Kelly's Nob" een prachtige berg van knalrood gesteente, die 's ochtends en 's avonds prachig kleurde!! De omgeving had veel weg van woestijn. Droog, bergen, maar tegelijkertijd een prachtige rivier. Door verschillende kerkleden zijn we uitgenodigd voor boottochten, kanoen en zelfs waterskieen....aaaah!!!

Ons doel met deze reis van connecten met de verschillende kerken in town...en terugkijkend is dat precies wat is gebeurd. Ze waren zo open en hebben ons met open armen ontvangen. Op heel verschillende manieren....
Een van de pastors couples hadden hulp in de huishouding nodig, ze waren net terug van de andere kant van het land, waar de kleine Toby was geboren. Een dus hebben we in onze eerste week...het huis schoongeboend en daardoor was de deur geopend voor vriendschap. Een andere dominee belde ons na twee weken en vroeg of we op de koffie wilden komen en na 20 minuten viel ze met de deur in huis en vroeg of we een avond voor de Aboriginal vrouwen willen organiseren en ook een middag voor de kids!!! Zo gevraagd, zo gedaan!!!

Ook met de locale Aboriginals hebben we vriendschap kunnen sluiten, de kerk was prachtig in het midden van het centrum van de stad en de wijken waar de Aboriginals wonen...en daardoor werden we af en toe verrast met een klop op de deur van een kid of van een oudere vrouw uit de wijk, die ons graag mocht!!

De mango's staan voor al de gratis mango's die aan de boom hingen, pal naast ons kamerraam!!! Wat inhield dat we ELKE morgen rond het mooie uur van half 4 wakker werden geschreewd door de vleermuizen, gevolgd door de parkkieten en de restjes moesten we dagelijks van de grond oprapen....maar wat hebben genoten van het verse fruit bij het ontbijt!!!

En nu.....nu vliegen we woensdagochtend via Bangkok naar Calcutta...een nieuw seizoen staat te wachten! Ben heel benieuwd en kijk uit naar wat God gaat doen in en door ons team!!!!

Sorry het is misschien ietswat kort, maar dit was het...

Alle goeds voor jullie almaal....laat me weten wat in NL gaande is...!!
Liefs Trijntje

• 10 November 2014 - 13:57

Liza:

Hey Trijn,
    Leuk om weer wat van je te horen! Je hebt het goed naar je zin zo te lezen.
    Alleen die kikkers en vleermuizen in dit verhaal,trekt me niet zo aan ;-).
    Geniet van het mooie Australië en veel plezier en succes in Calcutta.
    Xxx

• 10 November 2014 - 16:45

T.T:

Ja ben het met de vorige schrijfster eens hoor lijkt mij ook niet fijn op zo'n toilet. Fijn dat je er verder van geniet en in dit alles van Gods Schepping kunt genieten. Liefs ons o.H. en t.T.

• 12 November 2014 - 11:00

Sharon:

Trijntje! Wat een avonturen weer! ;) Heel veel zegen gewenst over jullie tijd in Calcutta! Mooi dat je ondanks de primitiviteit toch kan genieten!
    Liefs Sharon

• 12 November 2014 - 16:34

Mary:

Lieve Trijn,

het lijkt nog maar zo kort geleden dat je bij ons aan de koffietafel zat, maar in die tussenliggende tijd heb je al weer heel wat van de wereld gezien. Het is erg leuk om je verslagen te lezen en zo op de hoogte te blijven van wat je allemaal meemaakt.