Everyday life.... - Reisverslag uit Perth, Australië van Trijntje Dunnewind - WaarBenJij.nu Everyday life.... - Reisverslag uit Perth, Australië van Trijntje Dunnewind - WaarBenJij.nu

Everyday life....

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Trijntje

06 Juni 2010 | Australië, Perth

Hooooi,

BEVALT NOG STEEDS GOED!
Zeker….nog steeds zo blij en dankbaar als een klein kind, dat ik hier mag en kan zijn!
De bomen verliezen hier hun bladen, en worden ook hier mooi rood en bruin enzo…yeah voor herfst! De middagtemperaturen zijn nog steeds met die van jullie nu te vergelijken, dus ik heb niets te klagen. Haha, de ochtenden zijn lichtelijk aan de koude kant, maar hey….

IS SOMS NET EVEN ANDERS DAN ANDERS…
Aaaah vorige week was ons onderwerp Evangelisatie! En op donderdagochtend zijn we met z’n allen naar de winkelstraat van Perth gegaan om daar het evangelie te verkonden en onze getuigenissen te delen. Heb dit in DTS ook een keer gedaan en het gaf me toen echt heel veel vrijheid, deze keer begonnen we, zoals gebruikelijk, met worship! En tijdens het 2e nummer zag ik dat er aan de overkant van de straat een man tegen een gebouw aangeleund geintreseerd naar ons stond te luisteren, dus tijdens het 3e lied, heb ik een klasgenoot bij de arm gepakt en hem gevraagd samen op de man af te stappen. Hij wilde graag even blijven luisteren naar de muziek en even later was hij verdwenen. Maar voor mij was de eerste en moeilijkste stap gezet…mensen aanspreken! Maar ik had de smaak te pakken en ben vervolgens regelrecht naar een oudere vrouw gelopen die ook aan het luisteren was. Ze bleek christen te zijn en geroerd door een groep jongeren vol passie voor Jezus. Ze vertelde wat ze zoals deed in haar kerk en we hebben samen zegen over elkaar gebeden.
Een poos later zag ik een oudere man naar ons staan kijken en samen met Linden ben ik op hem afgestapt…’’no englisch’’ waren z’n eerste woorden, maar uiteindelijk hebben we ongeveer een uur met hem gepraat en hem verteld over Jezus die hem blij maakte toen wij aan het worshippen waren! Toen Linden hem op de man af vroeg of we voor hem konden bidden, dacht hij in eerste instantie dat dat niet midden op staat kon, wij, in voorzichtig engels duidelijk gemaakt dat dat juist wel kon, je kan altijd met Jezus praten, hier op staat en straks thuis in uw kamer. Hij was een jaar geleden uit Iran gekomen, zonder vrouw en kinderen en nu erg alleen. Na een tweede keer vragen of we misschien voor hem konden bidden, dat hij wellicht vrienden mocht krijgen om tijd mee door te brengen, gebeurde er iets in hem……een kleine 15 minuten hebben we daar in stilte gestaan…..God was aan het werk in zijn hart, het was gewoon zo duidelijk….hij bleef maar denken, en kijken en denken en langzaam kwamen er tranen in z’n ogen en maar denken en kijken en wij maar vriendelijk terugkijkend, in ons hart aan het bidden….tot hij uiteindelijk heel beslist nee zei, nog niet ready om te bidden. Maar ik geloof en weet dat God hem die donderdag heeft aangeraakt en dat zijn leven hopelijk nooit meer hetzelfde zal zijn. Dat hij die avond voor het eerst met Jezus heeft ‘gepraat’ in z’n eentje op z’n kamer!!

Zo eng om op mensen af te stappen maar tegelijk zo’n voorrecht om te zien dat het een verschil kan maken in iemands leven. Die ochtend heeft God 4 mensen genezen van verschillende dingen, een vrouw met rugklachten had geen pijn meer, een jonge gozer die op krukken stond te luisteren, liep zonder krukken weg…een vrouw met erge kiespijn kwam die dag zonder kiespijn thuis…God is echt en werkt door ons allemaal heen.

TIJDENS DE WEEKENDEN…
Vorige week zondag heeft Donelle, onze staff ons meegenomen naar de farm van haar ouders,
Dikke 2 uur buiten de stad. Werkelijk in de middle of nothing….maar wat een heerlijk relaxte dag, genoten van de roadtrip en aangekomen een goede lunch gehad en daarna door boer Joe op de truck meegenomen naar de mooiste plekjes op z’n erf! Was echt super om zo even in het echte Australië te zijn!! Ook was het goed om als klas samen tijd door te brengen, na 9 weken les leren we elkaar steeds beter kennen en het was goed om wat meer tijd met elkaar door te brengen dan anders. Gisteren heeft klasgenoot Nika ons mee op sleeptouw genomen en ons buitenlanders kangoeroes laten zien, wat een heerlijke ramdom beesten zijn dat toch…maar ze blijven toch fascinerend om in levende lijve, van dichtbij, in het wild te aanschouwen! Daarna heeft ze ons nog de jachthaven van de stad laten zien en hebben we even heerlijk kunnen slenteren in een winkelcentrum waar je anders nooit zo komen…..heerlijk de toerist uitgehangen, erug gezellig!!! Check out m’n foto’s!!

STAAT IN HET TEKEN VAN GROEI…
zeker de laatste paar weken, sinds 2 weken zijn we volop bezig met het onze uitzendingfinanciën! Als school vertrouwen we nog voor 32.000 australische dollar
en ikzelf kom nog ongeveer 900 dollar tekort. Scary, maar wat groei ik in m’n vertrouwen…ik zet stapje voor stapje, bid veel, vraag God wat te doen en niet te doen! Hij helpt me en ik voel me zeker in mijn Vader! Hij is de stabiliteit van mijn leven en niets anders. Hij is degene die me geroepen heeft hier te zijn en naar Mexico te gaan, dit alles is veel groter dan ikzelf ook maar had kunnen bedenken en ik geloof en stel m’n vertrouwen dagelijks op Hem, sommige dagen zijn moeilijker dan andere, soms komt twijfel vanuit het niets om de hoek kijken, maar altijd is daar God die me herinnert aan Zijn goedheid en voorziening! Hij zorgt voor me, ziet wat ik nodig heb en laat me niet uit Zijn hand vallen.

STAAT ALWEER BIJNA OP HET PUNT VAN VERANDEREN!
Men….nog maar dikke 3 weken en dan vliegen we, via Timboektoe naar Mexico City…men wat een wereldreis we gaan maken….we gaan letterlijk naar de andere kant van de wereldbol!
Het is een raar idee te bedenken dat m’n tijd hier in Perth er alweer bijna op zit, ben hier inmiddels dikke 4 maanden, maar het voelt veel korter. De school vliegt ook zo snel voorbij, nog maar paar weken les. Wat een voorrecht om weer een school te doen, en wat maakt het je klaar voor de dingen die God door je heen wil doen. Het is niet zo dat je een school doet en dat is het, nee de dingen die je leert zijn nuttig voor je dagelijks leven voor de rest van je leven en een ander groot deel is dat het je klaarmaakt en voorbereid op zending!
Waar m’n hart toch ligt voor de toekomt…

IN HOLLAND!
Hoe is’t daar? Wat speelt er in Nederland….let me know!
Wat gebeurt er in jullie dagelijkse leventje? Wens jullie alle goeds.

Mag ik ten slot nog om jullie gebed vragen!!!I need it en gebed werkt!

Mezelf kennende komt het volgende bericht uit die Mexico, maar wie weet….tot sneller!!! hihi

Love you en wil jullie bedanken voor jullie meeleven, thanks!

Liefs Trijn

  • 06 Juni 2010 - 09:35

    Bert:

    Mooi verhaal Trijn! Fijn om zo'n vertrouwen te lezen!! Iets opbouwender dan de preek van vanmiddag! We zullen je in gebed meenemen voor Mexico en verder! ;)

    Groeten Bert

    Ps Je kamer ziet er net zo uit als een gemiddelde dormroom... wat een zooi!! :)

  • 06 Juni 2010 - 18:53

    J K D:

    ha lievert
    hier alles goed en hoe is het daar is de voedbal daar ook zo als hier nouja we doen het zo liefs en een dikke knuffel doeidoei doei

  • 08 Juni 2010 - 18:52

    Marieke:

    ....zo bemoedigend je verhaal, Trijn! Thnx, you are in my prayers!
    Love you, Marieke

  • 11 Juni 2010 - 09:05

    Nel:

    o ja... ik zei nog tegen bert: ik stuur trijn zelf wel een berichtje hoor... :)... vergeetuh!
    Top verhaal Trijn! Echt gaaf om o steeds een klein beetje van je leventje te horen. God is echt gaaf met je bezig! En door jou heen ook met ons... af en toe zeggen we tegen elkaar : nee trijn zou dit zeggen of dat doen... haha ;)!
    Lieve trijn, veel succes nog de laatste weekjes! Blijf vertrouwen! Hij voorziet! En dan heel veel liefde en kracht gewenst voor in Mexico! We horen wel van je hoe het daar gaat!!! Dikke knuff van Nellie

  • 12 Juni 2010 - 07:14

    David:

    Heej Trijn!
    Ik ga je niet zien in Mexico... te veel te doen hier :P Maar in gebed ben ik bij je! Ga ze maar geven van wat je zelf hebt gekregen; de liefde van God is bodemloos :)
    Gods zegen!

  • 13 Juni 2010 - 15:46

    J K D:

    ha lieverd
    ja alweer een week voorbij of gaat de tijd bij jou niet zo snel alles goed bij jou hier wel liefs en een dikke knufful doeidoei doei

  • 14 Juni 2010 - 15:04

    Yvette:

    Wow, wat cool om te lezen Trijn! En nu zitten jullie alweer in Mexico! Ben heel benieuwd hoe het daar is.
    Hier alles oké, vanmiddag met z'n allen op het werk in het zonnetje naar Ned-Den gekeken, erg gezellig :)
    xxx

  • 20 Juni 2010 - 11:07

    J K D:

    ha lieverd
    ja daar is ze weer dat houd in dat er al weer een week voor bij is alles goed bij je hier wel liefs en een dikke knuffel doeidoei doei

  • 27 Juni 2010 - 10:46

    J K D :

    ha lieverd
    ja wij hebben heel mooi weer hier bij jou ook nou we horen het wel liefs en een dikke knuffel doeidoei doei

  • 29 Juni 2010 - 21:41

    E & T:

    Hee,

    hoe is tie, volgens mij zit je nu in mexico? toch?
    We hebben rond eric z'n verjaardag vacantie gehad, dus heb even een poosje niet kunnen kijken en lezen wat je doet.
    Hier gaat alles z'n gangetje, het is hier zomers heet, ze hebben het over 35'C vrijdag.
    We hopen dat je het na je zin heb en gauw je draai daar vind.
    Mooie fotos van australie, en alvast gefeliciteerd met je broer.
    groetjes en tot de volgende keer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Trijntje

ik ben een missionairy die inmiddels al dik twee jaar op de Filippijnen aan't werk is. Volg hier m'n leventje en als je vragen hebt stel ze gerust!!!

Actief sinds 17 Juni 2008
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 81410

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2011 - 31 Oktober 2013

Philly

Landen bezocht: