Hollands Glorie - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Trijntje Dunnewind - WaarBenJij.nu Hollands Glorie - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Trijntje Dunnewind - WaarBenJij.nu

Hollands Glorie

Blijf op de hoogte en volg Trijntje

21 Juni 2014 | Nederland, Zwolle

Daahaag iedereen,

Hier zit ik dan in Wythmen, op m’n bed wetende dat ik om deze tijd volgende week alweer in Perth zal zitten….hoe raar! Wat kijk je lang uit naar vier maanden verlof en wat vliegen ze om! Iemand vroeg me vorige week of het was geweest zoals ik verwacht had…..eeeeehm, nou ja ik wist niet goed wat te verwachten, aangezien dit m’n eerste echte verlof is off course, maar nee het was anders dan verwacht. Het was niet alleen maar zonnegeur en maneschijn, heb de afgelopen tijd regelmatig een ‘’rollercoaster van emoties’’ genoemd. De eerste drie weken waren nog wel het moeilijkst…..geen idee dat het voor mij zo moeilijk loslaten was, maar ja dan heb je toch 2,5 jaar ergens gewoond en dingen opgebouwd, zo’n vertrouwd patroon van leven gecreëerd en daar stapte Trijn ineens uit…en dat was lastig voor me. Na toen een poosje radicaal geen contact met vriendinnetjes uit Philly ging het al snel veel beter en stond ik weer volledig met beide beentjes in NL…!

En toen….toen begonnen de bezoekjes…zooo leuk!!! Heb geprobeerd zoveel mogelijk mensen te bezoeken, is redelijk gelukt volgens mij. Mocht je overgeslagen zijn, het spijt me…laat het me weten. Wat maakte het leuk? Daar zit je dan ineens bij mensen die je soms helemaal niet zo goed kent, voornamelijk gemeenteleden die me trouw steunen kende ik niet allemaal even goed, maar elke keer was het weer bijzonder hen te leren kennen. Ik hoop echt dat jullie ook het idee hebben mij een beetje beter te kennen nu en meer insights te weten van m’n werk in Philly.
Alle bezoeken hebben me ook ontzettend bewust gemaakt van het feit hoe bijzonder mijn manier van leven toch ook is….heb tweeënhalf jaar in Azië gewoond, ben in 5 verschillende landen geweest, maar heb al die tijd geen vaste baan met inkomen. Jullie, als mijn achterban, hebben 2,5 jaar geleden gewoon besloten achter mij te willen staan en here we are….zoveel mogen en kunnen doen!!! Blijf het bijzonder vinden en ben dankbaar hoe God me heeft uitgedaagd de stap te nemen Hem te vertrouwen en zo te leven.

’n Paar hoogtepuntjes van m’n vier maandjes in NL…..
Nummer 1 is off course de bruiloft van m’n zusje Jantina en Bart, was echt super om dat mee te mogen maken. Ook om te kunnen helpen klussen…ze hebben nu prachtig geschilderde deuren toch Tien :P !! Mocht zelfs getuige zijn en we hebben er een geweldig feest van gemaakt ’s avonds! Dankbaar hoor dat niet gemist te hebben.

Heel veel nieuwe kleine vriendjes en vriendinnetjes had ik erbij gekregen in de afgelopen twee jaar, dus heel veel handjes moeten schudden afgelopen maanden, hihi.
Superleuk alle ‘’grote’’ kleintjes te ontmoeten, en de allesbehalve kersverse pappa’s en mamma’s in hun rol bezig te zien. Wat een zegen toch….gezonde kids te mogen krijgen. Op de valreep ook nog de kersverse Santi en Wim mogen knuffelen….yeah!!!
En nu ga ik ze almaal weer achterlaten, zijn ze allemaal bijna net zo groot als mij, als ik terugkom haha….zucht…..#het is niet anders #part of my life.

Hoogtepunt was ook een spontane fietstocht op zomaar een vrijdagavond met paps en mams, het mooie weer met de daarbij behorende warme temperaturen maakten met sowieso al blij, maar dat het ook zo lekker lang licht blijft hier in NL is super…..dus na’t eten op de fiets gestapt en via Heino, in Vilsteren beland, koffie bij Madrid gedronken en terug via Dalfsen……ooooow wat in Overijssel toch mooooooi, echt zo mooie route gefietst en genoten van het weer, de omgeving en paps en mams natuurlijk!! Mooie herinnering die me vast en zeker nog regelmatig een glimlach op m’n gezicht zal bezorgen!!

Veel gevaren ook!!! Grappig hoe een nieuwe zwager iets heel nieuws met zich meebrengt. Nu zusjelief op een boot woont, is varen helemaal IT!!! En mij hoor je niet klagen, wat is het leuk Zwolle en NL ineens vanaf het water mee te maken!
Twee weken na de bruiloft nodigden meneer en mevrouw de Kroon ons, als broers en zussen uit, een weekend mee te komen varen! Richting Kampen gegaan, ergens het anker uitgegooid…..gezwommen, sommigen van ons gedoken zelfs  en vervolgens BBQ op het dek gezet en heerlijk gegeten, wat een relaxed weekend was het, wat uitliep op een avontuurlijke afsluiting. Op zondag de boot in Biddinghuizen in een haventje gelegd en op de voet naar Opwekking ( een christelijke conferentie) gegaan, hier mooie tijd gehad als broers en zussen en omdat we via een andere uitgang het terrein verlieten, met een GPS op zoek naar ‘’onze’’ boot… al snel op een onverharde weg an de wandel…die natuurlijk eindigde bij een sloot! Mannen waren er al over, voordat wij ladies er waren….hup springen met die hap, appeltje eitje….en dat was het eigenlijk ook, maar Dinie kwam verkeerd terecht en scheurde d’r enkel  huhu….en toen….toen hadden we geen auto, want we waren met de BOOT, haha! Een lieve mevrouw gevonden die d’r naar de EHBO heeft gereden en uiteindelijk waren Dien en Sjoerd om 3 uur ’s nachts weer veilig aan boord! Toch een ietswat grappige herinnering die vast nog lang bij zal blijven!!

Ook mooi was het om m’n broer een klein beetje te kunnen helpen met z’n afstudeer project en vervolgens bij z’n afsluitende presentatie te zijn. Z’n begeleiders trots op hem horen zijn en hem als eerste te kunnen feliciteren met een vette 8! Geslaagd na 4 jaar hard werken voor z’n deeltijd HBO. Knap gedaan Gert!

Hmmmm wat nog meer…..een heerlijke zaterdagmiddag met vriendjes wederom! op een boot gezeten, de vecht ontdekken, lekker en vooral luidruchtig (lol….wij hadden het gezellig!) gegeten! Met lieve vriendinnetjes genoten van een High-tea in de zon in MAART….lijkt alweer heel lang geleden. Een regenachtig middag ge-boeren-golft met familie….haha, wat een oerhollandse gezelligheid met laarzen en al aan!!!
Verder vele mooie, gezellige en vertrouwde momenten bij mensen op de bank…..en nog te veel om op te noemen, veel om dankbaar voor te zijn.

Nou begon ik m’n verhaal misschien ‘n beetje sober…zeggende dat m’n verlof anders was dan ik had verwacht, doordat ik geen rekening had gehouden met het ‘’loslaten-proces’’ maar uiteindelijk heb ik het voornamelijk GEWELDIG gehad hoor…..al m’n lieve Nederlandse mensjes!!!!!!!!!!! Heb kunnen uitrusten, bij kunnen slapen, medisch weer gezond verklaard en fris en fruitig kan ik weer tegenaan!
Iedereen bedankt voor zijn of haar bijdrage aan mijn mooie tijd hier in NL!!!

Voor nu… tot ziens, tot m’n volgende verlof!!
Maar hopelijk tot horens, mails, skype’s….

Alle goeds voor iedereen,
Hou van jullie!


Trijn


  • 21 Juni 2014 - 16:06

    Mary:

    Lieve Trijn,

    we hebben je gelukkig een aantal keren ontmoet als "oud" collega's en het was of je nog maar even weg was geweest! Direct vertrouwd. En nu zit je verlof er al weer op en ga je weer naar je tweede thuis. Ik heb al vaker genoemd dat ik je bewonder in hoe jij in het leven staat.
    we blijven op de hoogte van hoe het met je gaat dankzij mail, Skype etc.
    Lieverd, goede reis en alle goeds!!!!!!!

    Dikke kus.

  • 08 Juli 2014 - 09:47

    Bart En Willemien Reuvekamp:

    beste Trijntje,

    Heel mooi dat je nog even bent langs geweest kort voor je vertrek, het was een leuk en zinvol gesprek.
    we hebben diep respect voor je, want het is niet niks alles wat je lief is los en achter te moeten laten om zoals je het zo mooi noemt, Gods uitdaging aan te nemen. Je leven in dienst te stellen en je volledig in te zetten voor je arme medemens, chapeau.
    we wensen je ontzettend veel kracht en goeds toe op je missie!
    Zoals afgesproken zullen we ons best doen om je indien het een beetje in onze planning past in januari/februari nog even te bezoeken.

    groet,
    B & W

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Trijntje

ik ben een missionairy die inmiddels al dik twee jaar op de Filippijnen aan't werk is. Volg hier m'n leventje en als je vragen hebt stel ze gerust!!!

Actief sinds 17 Juni 2008
Verslag gelezen: 603
Totaal aantal bezoekers 80492

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2011 - 31 Oktober 2013

Philly

Landen bezocht: