Hi mate! - Reisverslag uit Perth, Australië van Trijntje Dunnewind - WaarBenJij.nu Hi mate! - Reisverslag uit Perth, Australië van Trijntje Dunnewind - WaarBenJij.nu

Hi mate!

Blijf op de hoogte en volg Trijntje

27 Juli 2014 | Australië, Perth

Woohooo….hi mates!!!

Back in Aussie…..grabe, zo raar, vertrouwd, nieuw en leuk tegelijk.
Een korte update hoor, het is zondag en dit is werkelijk de enige vrije dag in de week, haha in de eerste avond als school samen, liet onze leidster ons dat weten ‘’oow ja, dit is een 6-dagen-per-week-school’’ en dat is het ook!!!!

Wow, het is echt volop er tegenaan, huiswerk, opdrachten, Bijbelboeken om te lezen….het gaat aan een stuk door. En het moeilijke is, heelveel van de opdrachten zijn nieuw voor ons, het is niet van even een antwoord op een vraag geven, nee het gaat juist om het process van het antwoord vinden….het gaat om de Bijbel, er is vaak niet 1 sluitend antwoord, maar van ons wordt verwacht dat we dingen onderzoeken en zo tot een conclusie komen. Het ene na het andere dikke boek erbij halen dus….

Wat geweldig is…is dat onze staff er echt voor ons is, ze willen maar al te graag helpen, het ligt soms aan ons om te leren vragen om hulp, hihi.
Voel me vaak net een 5-jarige kleuter, die met alle macht uit probeert te vogelen hoe aan iets te beginnen, maar er gewoonweg niet uitkomt, d’r vinger opsteekt en om juf vraagt….haha, maar dat is part off it!!! En ze blijven ons bemoedigen dat we er steeds beter en vertrouwder mee zullen worden, dus das hoopgevend. We zijn met vier klasgenootjes, uit Amerika, Australie en Taiwan en NL….leuke mix en we kunnen het goed met elkaar vinden.

M’n verjaardag hebben we volop gevierd, versierd klaslokaal, zelfgemaakte banana-cupcakes, ‘’vuurwerk’’, een gezellige avondmaaltijd met brownies en ijs als afsluiter. Kadootjes, kaartjes een vriendinnetje uit Perth die langskwam. Maandagavond nog een Birthday-tafel waarbij de hele base voor je zingt. Dank voor de kaartjes uit NL ze zijn overgekomen.

We weten al waar we naartoe gaan op uitzending….de eerste 4, 5 weken gaan we naar De Kimberlies’’ in het noorden van Aussie. Er wonen hier voornamelijk Aboriginals die nog nooit van Jezus gehoord hebben en een ouder echtpaar van de basis hier, woont daar sinds een paar maanden, we zullen samen met hen gaan kijken hoe we deze mensen kunnen gaan bereiken in de toekomst. Woohoo, zo gaaf….het moet daar prachtig zijn en ik kijk er naar uit om voor het eerst van m’n leven met Aboriginals te werken.
Dan de laatste 7 weken zullen we naar Kolkata gaan, India….van april 2014 t/m maart 2015 ligt de focus van de basis hier in Perth op deze immens grote stad, team na team gaat die kant op en ik ben benieuwd hoe Noordoorst India eruit ziet, na m’n ervaring met Bangalore in het rijkere zuiden.

Hier is een link naar een youtube filmpje over Megacities in Kalkota!!!
(mocht het niet werken, kan je het ook gewoon opzoeken onder deze woorden Magacities Kalkota)

Tot ziens voor nu!
liefs Trijn

• 27 Juli 2014 - 12:08

Jackie:

Lieve Trijn,

Wat fijn om al weer wat van je te horen! Ik geniet nu al weer...
    Van alles wat je te vertellen hebt en ook wat je allemaal weer gaat doen. Super!
    Nog van harte met je verjaardag en nog vele gezonde en gelukkige jaren toegewenst.
    Lieve groet vanuit Hardenberg.

• 27 Juli 2014 - 22:10

Evelien:

Hoi Trijntje,

Wat leuk om weer wat van je te horen. Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt en volgens mij is het ook echt jouw plekje daar. Gods zegen toegewenst en ben nu al benieuwd naar je ervaring bij de Aboriginals. Groeten van ons allemaal uit Nunspeet