Loving life! - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Trijntje Dunnewind - WaarBenJij.nu Loving life! - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Trijntje Dunnewind - WaarBenJij.nu

Loving life!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Trijntje

09 Juni 2012 | Indonesië, Soerabaja

Because….

Ik onwijs veel leer.
Vind het elke keer weer grappig te ontdekken dat ik het heerlijk vind om in de schoolbanken te zitten….!!! Leren, leren, leren, huiswerk bleh, maar zittend, terwijl koffie drinkend en notities makend, luisteren naar super interessante en enthousiaste mensen die vol van waarheden en verhalen zitten, bring it on!!! Ik kan volgens mij maanden zo doorbrengen…Deze school/ cursus gaat heel erg over het begeleiden van een DTS, waar ik steeds enthousiaster over wordt!!! Leer veel over mezelf, wat supergoed is, want als ik niet zou weten wie ik ben, wie ben ik dan om andere mensen te leiden. Ook geleerd van voor een leider we zijn en de verschillen tussen verschillende leiders en nog het belangrijkste is wel dat ik weer eens goed ingeprent heb gekregen hoe we elkaar nodig hebben. Het in je remie doen is als een bal in je eentje de berg op duwen, doe je het samen met anderen, rolt diezelde bal met alle gemak naar beneden!!!

Ik omringt ben met heerlijke mensen.
Echt, zo voelt het….merk heel erg dat ik een klik heb met vooral de Indonesische mensen van de basis. Haha, ik zei laatst tegen iemand dat ik bij hen helemaal geen moeite hoef te doen om grappig te zijn, ze snappen me gewoon en ze weten wat terug te zeggen, daar hou ik wel van. En daarin zijn de Filly’s wat anders denk ik. Anyway, veel gezelligheid dus…

Ik een collega uit Manilla hier heb kunnen weerzien!
Edee, een Amerikaas-Japans collegaatje uit Antipolo, is vorig jaar voor kerst vertrokken uit de Filippijnen, om na een break op een basis in Indonesië aan de slag te gaan. In eerste instantie geinde ze wat over het feit dat ik haar zou moeten bezoeken als ik in Indo zou zijn, maar een week voordat ik vertrok smste ze ineens…’’hey, wanneer ben jij ook alweer in Soerabaja, ik moet daar namelijk ook naar toe voor m’n paspoort, ik ben er van dan tot dan….!’’
Aaaaah, dus nadat ik op zaterdag de 6e mei aankwam, kwam zij op de 10e aan en woonden we zomaar ineens weer oud en vertrouwd samen onder 1 dak!! Heerlijk om bij te kletsen en samen Soerabaja een beetje te exploren. Erug leuk en ik krijg steeds meer het gevoel dat Azie heel klein is…volgende week tegen deze tijd ga ik namelijk een weekendje logeren bij m’n vriendinnetje in Singapore!! En de Filippijnse meiden die ik hier nu leer kennen, ga ik, als het niet eerder gebeurd, volgend jaar tijdens onze landelijke conferentie, weer zien!!! Hoe leuk leuk leuk!!!

Ik randomly nieuwe mensen ontmoet in het winkelcentrum….
Het engels van de indonesiers is niet al te best, dat bleek weer eens in een restaurant in een winkelcentrum. De ober kon ons echt niet begrijpen, maar gelukkig was daar een schattig jong stel dat pal naast ons zat en ons te hulp schoot. Besteld en een half uur later, waren ze klaar om te betalen en te vertrekken en schoot de schrik er bij Edee en mij in, want hoe zou dat moeten als we er tijdens het betalen niet uitkwamen met de obers….??? Voor de grap besloot Edee te vragen of ze misschien niet op ons zouden willen wachten, en terwijl we nog aan het lachen zijn om onze eigen grap, verteld Tasha bloedserieus dat ze inderdaad zullen wachten, want ze heeft gevraagd of ze ons haar 50%- korting-vanwege-een-studentenkaart ook mag geven!!! Zo aardig. Toen werd het tijd om elkaar maar eens officieel voor te stellen en nadat gebeurd was begonnen we doodleuk een eind weg te kletsen….nadat wij onze bon maar voor de helft betaald hadden, besloten we om nog ergens anders wat te drinken, wat erg gezellig was. Afscheid genomen met het voornemen elkaar op ons aller Facebook toe te voegen!!! Zo gezegd, zo gedaan! Maar, je geloofd het niet, 2 weken later op de dag dat Tasha weer terug zou vliegen naar Jakarta, waar zij woont, loop ik ze beiden weer tegen het lijf…..
Hoe klein kan de wereld zijn??!!! En terwijl ik aan het vertellen ben dat ik na m’n verblijf hier nog een weekend in Singapore ben, begint Tasha’s gezicht te stralen, blijkt dat zij in hetzelfde weekend ook in Singspore is, vanwege een operatie van haar oma. On top of that….heeeeeeeeeeeel misschien is zelfs Edee in datzelfde weekend in town, mocht haar visa niet voor elkaar komen, moet ze het land verlaten en is Singapore een logische keuze….. wat zei ik over een klein Azië???

Ik Nederland-Denemarken met Holland-fans ga kijken!!
Jaaaaaaaaaaaa, de jongens hier zijn halve Nederlanders…helemaal gek van ons kikkerlandje, 1 is er zelfs al geweest en vanuit hun jeugd weten ze niet beter dan voor NL te juichen…
Op het moment van schrijven moet het nog gebeuren, de wedstrijd begint over een uur!!!

Ik ga dus nog maar even m’n Nasi Puthi eten en dan klaar maken voor THA GAME!!!!! Ik heb m'n Nederland shirt al aan...

Tot de volgende keer, weer oud en vertrouwd vanuit Philly,
Groet Trijn

  • 09 Juni 2012 - 19:31

    Mary:

    Tja, Denemarken gewonnen met 1-0, jammerrrr voor Oranje. Als ze woensdag tegen Duitsland spelen hebben wij hopelijk op tijd onze caravan plus voortent op de plek om 's avonds met andere enthousiastelingen de wedstrijd te bekijken. we gaan woensdagochtend richting Zeeuws Vlaanderen, ja Trijn, iets dichter bij huis dan jij nu bent, maar hopelijk net zo fijn als jij het nu in Indonesie hebt. en inderdaad, de wereld is "klein"
    Veel liefs! Mary

  • 11 Juni 2012 - 16:35

    Jent:

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt in Indo! Oude bekenden is altijd leuk. Kun je even lekker je verhalen kwijt (das weer eens wat anders dan online). Even lekker bijtanken en dan er weel vol tegenaan... (alhoewel, dat doe je nu ook al! Succes met leren en het uitkiezen van de beste managementstijl :p!).

    Fijne tijd nog daar! Groetjes!

  • 18 Juni 2012 - 09:12

    Harriette :

    Test...test... ; )

    Hey Trijntje,
    zie ik m'n berichtje die ik je vorige week zondag heb verstuurd er helemaal niet tussen staan. : (
    Kijken of deze nu wel overkomt. Vorige keer heb ik geloof ik geen naam in gevuld misschien dat het daar aan ligt?!

    Suc6 in all!

    Liefs, Harriette

  • 18 Juni 2012 - 09:22

    Harriette :

    Ben ik weer, : )

    D'r is de vorige keer dus iets mis gegaan want nu komt mijn berichtje wel aan...snel nog één... ; )
    Wat goed om te lezen dat je zoveel leert, dat je het leuk vindt en dat je door die enthousiaste vertellers zelf ook enthousiast wordt!
    We vonden je filmpje/videoboodschap die in de kerk is laten zien erg leuk!
    Een leuke manier om zo van jouw 'avonturen' op de hoogte te blijven.
    Op het einde van jouw filmpje zwaaide je. Toen zei dominee At tegen ons: Je mag wel terug terugzwaaien maar ja....dat zal ze niet zien...
    Haha, de grapjas! ; ) Moest wel lachen.

    Hey girl, keep doing the good work!
    Ik ben trots op je!

    Lfs, Harriette


  • 20 Juni 2012 - 20:05

    T.T.:

    Lieve Trijn, wel wat laat maar wij zijn nog even een paar dagen weg geweest.
    Fijn te lezen dat je het goed naar je zin hebt, wij hopen dat je deze cursus met succes af zult ronden, zodat je zelf kunt beginnen, maar dan toch liever wat dichter bij huis. ha ha
    Wij wensen je veel Goeds en Gods Zegen.
    Liefs en een dikke knuffel, ook namens oom Harry je tante Tiny.

  • 08 Juli 2012 - 14:56

    Marga:

    Heey Trijn, zo te zien gaat het je daar goed met je. Prachtige foto`s trouwens!! En wat heerlijk om te lezen dat je nog steeds wijzer wordt(dat was je natuurlijk al hahaha).
    Heerlijk om dat vertrouwde koppie van je even te zien, al is het maar op de foto. Ja ik weet dat ik dat al veel eerder had kunnen doen maar zoals je weet ben ik een lui wijf hahahaha. En nu had ik ineens de behoefte.
    Maak er nog een hele fijne en leerzame tijd van want voor je het weet ben je toch weer terug in Nederland. welliswaar voor zolang het duurt natuurlijk want gaan doe je toch weer!!!
    Nou een hele dikke knuffel van mij meis.
    Liefs Marga

  • 22 Juli 2012 - 16:00

    Bert En Nel:

    wij willen verjaardagsverhalen!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Trijntje

ik ben een missionairy die inmiddels al dik twee jaar op de Filippijnen aan't werk is. Volg hier m'n leventje en als je vragen hebt stel ze gerust!!!

Actief sinds 17 Juni 2008
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 80507

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2011 - 31 Oktober 2013

Philly

Landen bezocht: