5 verjaardagen op en rij! - Reisverslag uit Antipolo, Filipijnen van Trijntje Dunnewind - WaarBenJij.nu 5 verjaardagen op en rij! - Reisverslag uit Antipolo, Filipijnen van Trijntje Dunnewind - WaarBenJij.nu

5 verjaardagen op en rij!

Blijf op de hoogte en volg Trijntje

02 Augustus 2012 | Filipijnen, Antipolo

Alweer een beste poos geleden….maar er was ook niet zo heel veel te melden, realiseerde ik me.
Ben half juni teruggekomen in Antipolo, waar het weer even wennen was, mede dankzij het feit dat het de laatste paar weken van de zomervakantie hier in Philly waren en ons rooster ietswat onduidelijk en rommelig…lang leve de cultuurverschillen en de lessen die men hiervan kan leren !!!
Gelukkig is ons Juli kwartaal 3 weken geleden begonnen en is de regelmaat in volle kracht teruggekeerd. Er runnen dit kwartaal 3 scholen, yoohoo, veel mensen op de basis dus! De Decipleschip Training school (DTS), de Foundations in Counseling School (FCM) en de English as an Second Language (ESL) en ook al heeft deze laatste school welgeteld drie leerlingen, ze zijn net zo luid als bijna all of us bij elkaar….3 Brazilianen! Werkelijkwaar, wat een geluid komt er uit die mensen, maar ik wordt het 9 van de 10 keer ontzettend vrolijk van, dus kom maar op!

Anyway….18 juli 2012 heeft plaats gevonden en Trijn is een jaartje ouder geworden! En wat ik me realiseerde is dat ik het de laatste 5 jaren in verschillende landen heb gevierd….

2008
Tijdens m’n dts in Perth! Gevierd met de gebruikelijk verjaardagstafel samen met de andere 250 staff!! Wat me het meest is bijgebleven is dat ik een korte speech moest geven en hoe zenuwachtig ik was, maar hoe erg het meeviel!!! En m’n schoolleidster organiseerde in het weekend een pyamafeestje met een stel meiden, filmpje gekeken, bananabread, gezelligheid.

2009
Ik was in Nederland, maar niet thuis. Ik was namelijk op de Nederlandse jeugd met een opdracht basis; Heidebeek in Heerde! Samen met m’n team waarmee ik een paar dagen later naar Rwanda zou gaan.
Een normale dag, met het oefenen van onze dansen en drama’s maar met aan het eind van de middag appelkruimeltaart en een mooie Afrikaanse ketting als kado!!

2010
In Mexico City….off all places!!! Hoe heerlijk….na de kerkdienst ( de dag viel op een zondag) door de pastora naar voren geroepen in de kerk, toegezongen in het Spaans en pastora heeft voor me gebeden.
Van m’n lieve Koreaanse koppel een prachtige bos rozen gekregen, en oooow ja…voor de grap had ik gezegd dat ik graag een pinatta wilde!! Een figuur van paper machee die ze vullen met kleine snoepjes, die geblinddoekt kapot geslagen dient te worden en ja hoor…ze kwamen aanzetten met een levensgrote Dora!! Een mooie herinnering aan die dag is dat ik in de vroege ochtend door m’n hele familie toegezongen ben via Skype en dat we na de lunch met een stel Mexicanen gezellig aan het natafelen waren en we, op een of andere manier, aan het zingen raakten…en we verschillende liedjes in meer dan 5 verschillende talen kenden! Bijzonder om met zoveel culturen om de tafel te zitten!!

2011
Oerhollandse verjaardag voor mij!!! ’s Ochtends gewerkt op de gyn poli, een prachtig boeket bloemen van de gynaecologen gekregen, getrakteerd op gebak voor bij de koffie en felicitaties te over!!! Ik geloof dat ik dat slechts 1 keer eerder heb meegemaakt op de rontgen…. S’middags lekker vrij en op de visite wachten, hahaha. Weet niet meer wat we gegeten hebben, het was slecht weer volgens mij, we niet buiten kunnen zitten. Wilde later die week een oud-en-vertrouwd bbq feestje geven, maar welgeteld 4 mensen konden komen en dus maar naar m’n afscheidsfeestje doorgeschoven. Omdat ik al wist dat Philly eraan zat te komen, heb ik extra genoten van de ‘’gewoonheid’’ van deze verjaardag!!

2012
En nu dit jaar…op de Filippijnen! Een speciaal ontbijt met twee heerlijke en onwijs vullende pannenkoeken, dien en sjoerd (en H&T) weten precies over welke ik het heb, haha. Een fotoshoot van heb ik jou daar voor half 8 ’s ochtends, lieve woorden en de Filippijnse versie van Happy Birthday!!
Na onze gebruikelijk Bijbelstudie op woensdag ochtend heb ik, op z’n Hollands, getrakteerd op gebak…das echt iets Nederlands heb ik gemerkt, dat zijn ze in weinig landen gewend, om als jarige voor taart te zorgen!!!
Om half 12 ben ik met 5 andere collega’s richting Manilla vertrokken, want de volgende twee dagen zouden we deelnemen aan een forum over Mensenhandel, wat erg veel gebeurd hier in Philly.
Aangekomen, gesetteld en naar de Mall gelopen, die letterlijk om de hoek was….hoe relaxed!! Waar ze me op een lunch getrakteerd hebben….vergaten ze uitgerekend mijn maaltijd, zucht, iedereen was al kant en klaar met eten, toen mijn onwijze burger kwam. Terwijl ik nog druk aan’t proberen was, dat ding een beetje fatsoenlijk op te eten, kwamen ALLE obers zingend een dessert brengen, aaaw zo leuk!! Hoe speciaal!! Ooow ik vergeet nog, de avond tevoren heeft een stel meiden met een serenade gegeven. M’n kamergenootje en ik hadden net welterusten tegen elkaar gezegd of het licht naast onze kamer gaat aan, waardoor onze kamer ook zo goed als verlicht wordt, en ik denk nog…’’oow nee he’’ vervolgens hoor ik een gitaar pingelen en ik wordt nog ietwat kribbiger…totdat een bekende stem doodleuk begint te zingen! Mijn stoere kamergenootje Leny stond op het punt te vertrekken naar Nigeria, dus ik dacht dat het voor haar was, maar nee het was voor mij. Een filippijns gebruik…een christelijk lied zingen voor de jarige to be….

Nou dat waren ze tot nu toe….waar zal ik volgend jaar zijn?? Only God knows….wat een heerlijke gedachte, ik kan letterlijk anywhere zijn! Wat een avontuur, wat een voorrecht. Ik zou niet anders willen en tegelijkertijd zou ik toch ook dolgraag een tompoes met de familie hebben gegeten en een bbq feestje geven op vrijdagavond….maar ja, je kunt niet alles hebben.

Thanks voor alle felicitaties op Facebook, via de e-mail of zelfs via de air-mail…maraming salamat po!! Heel erg bedankt!

Tot een snelle volgende keer.
Ga proberen foto’s op de website te krijgen, maar kan niets beloven met ons geweldig snelle internet hier op de mountain….zucht.

Trijntje


  • 02 Augustus 2012 - 23:41

    Nadine:

    Ha Trijn!
    Wat een enthousiasme, wat heerlijk om weer een verhaal van je te lezen!
    En uiteraard, nog van harte met je verjaardag en Gods zegen voor het komende jaar!
    Lieve groet,
    Nadine

  • 03 Augustus 2012 - 08:54

    David Vd Griendt:

    Heej Trijntje,

    van harte gefeliciteerd!
    Dat God je rijkelijk zal zegenen,
    en wat je mag geven en wat je mag ontvangen,

    groeten uit Dordrecht NL,
    David

  • 03 Augustus 2012 - 19:39

    Tante Tiny:

    Lieve Trijn,
    Wat een verhaal, fijn dat je het nog altijd naar je zin hebt.
    En de drie jongens met hun kabaal, dat ben jij toch wel gewend.
    Hier alles goed gelukkig.
    Volgende keer niet zo lang meer wachten want dan vergeten wij te kijken
    of je nog wat op je site gezet heb.
    Gods Zegen voor alles wat je doet en Zijn Liefde gewenst.
    Doe de groeten aan de anderen op de base die wij kennen.
    Liefs van ons en tot een volgende keer.
    Tante Tiny ook namens oom Harry.

  • 08 Augustus 2012 - 08:35

    Evelien:

    Hoi Trijntje,

    Wat een gezellig verslag weer om te lezen. Fijn dat je het zo naar je zin hebt en dat je God mag ervaren in je leven. Nog een gezegende tijd toegewenst.
    Ik hoop dat je droge voeten houdt, het weer is niet zo in de Filipijnen. Het haalt hier het journaal en dan betekent het wel wat.

    Hartelijke groeten van ons allemaal.

  • 10 Augustus 2012 - 18:32

    Mary:

    Lieve Trijn,
    wat een bijzondere verjaardagen heb je gehad de afgelopen jaren! Ik vind het heel leuk om jouw verhalen te lezen en je zo toch een beetje "in de buurt"te hebben ook al ben je aan de andere kant van de wereld. Maakt niet uit!

    Veel liefs!

    Mary

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Trijntje

ik ben een missionairy die inmiddels al dik twee jaar op de Filippijnen aan't werk is. Volg hier m'n leventje en als je vragen hebt stel ze gerust!!!

Actief sinds 17 Juni 2008
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 80510

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2011 - 31 Oktober 2013

Philly

Landen bezocht: