Tomorrow baby… - Reisverslag uit Antipolo, Filipijnen van Trijntje Dunnewind - WaarBenJij.nu Tomorrow baby… - Reisverslag uit Antipolo, Filipijnen van Trijntje Dunnewind - WaarBenJij.nu

Tomorrow baby…

Blijf op de hoogte en volg Trijntje

29 September 2012 | Filipijnen, Antipolo


Jaaaaaaaaaa, dan gaat het allemaal officieel van start, de komende
6 maanden gaat Trijn een Decipelschap Training School (DTS) staffen!!!

Ik heeft er zin in, zijn druk aan het voorbereiden geweest de afgelopen twee weken, de aanmeldingen doorlezen, voor de aankomende studenten gebeden, de kamers zijn er klaar voor, de bedden opgemaakt en wel…welkomstpakketjes staan klaar. Vanmiddag de allereerste studente opgehaald van het vliegveld, morgen komen ze allemaal
langzaam binnendruppelen en dan komen we ’s avonds om 7 uur voor het eerst samen voor een gezellige kennismaking!!!

Voor degenen die geen idee hebben van een DTS….het is een 6 maanden durende training, waarin we de eerste 3 maanden in de schoolbanken zullen zitten, leren over God en hoe een Christen te zijn in het alledaagse leven, vervolgens gaan we 3 maanden op pad om Hem bekend te maken en het geleerde in de praktijk te brengen, dit noemen we de Uitzendingsfase.

Ik zal een begeleidster van de studenten zijn….een ‘small group’ leiden, 1 op 1 gesprekken voeren, hand en spandiensten voor de leider, voorbereiding voor de Uitzendingsfase is een van de taken voor mij en daarnaast het zorgen voor onze gastsprekers. Maar de voornaamste taak is het begeleiden van de studenten!! Elke week behandelen we een onderwerp, bijvoorbeeld; Gods karakter, Gods Vaderhart, Hoe de Bijbel te bestuderen, enzovoort…kijk er naar uit, wederom in de schoolbanken te zitten en nieuwe dingen te leren, al is het deze keer natuurlijk meer voor de studenten om te leren, ook ik zal weer genoeg opsteken.

Vind het ook best een beheurlijk beetje spannend, kan niet wachten tot we volgende week echt in de klas zitten en een spreker voor ons hebben staan! De eerste week staat compleet in het teken van oriënteren, wat natuurlijk nodig is. De weg wijzen, regels uitlegen, elkaar leren kennen, Jeugd met een Opdracht uitleggen…haha en dan niet te vergeten moet ik waarschijnlijk woensdag ochtend les geven over het horen van Gods stem…..aaaaah!!! Ik ben zooooo benieuwd….

Goed, ik denk dat jullie me snappen, lol! Ik ben in alle staten, super hyper, nerveus en al bijna een week lang, klaarwakker als ik allang moet slapen, grinnik maar ik heb er vooral zin in. Dit is echt iets waar ik nu al best een poos naar uitkijk en nu ist zover….het zal op bepaalde fronten een uitdaging worden, maar men… sinds die allereerste reis naar Namibië nu 6 jaar geleden, heb ik al zoveel uitdagingen overwonnen en weet ik dat ik onwijs gegroeid ben, dat ik de uitdaging graag aanga…IN HIS GRACE/ DOOR ZIJN GENADE!!!

Tot over een paar weken, met de eerste indrukken!!

Alle goeds voor jullie almaal in NL,
Thanks voor het lezen,

Trijn


  • 29 September 2012 - 16:45

    Nadine:

    Wow! Wat een super gave uitdaging voor je!
    Ik wens je veel Zegen met je werk!

    Greetz, Nadine

  • 30 September 2012 - 09:33

    Mary:

    Lieve Trijn,
    je enthousiasme springt van het scherm en dat vind ik zooooo fantastisch! Het zal ongetwijfeld héél goed gaan. Aan jou zal het zeker niet liggen.
    Ben benieuwd naar je eerste verhalen over een paar weken.
    Veel liefs, Mary

  • 30 September 2012 - 19:44

    Jent:

    Fijn! Je geleerde in de praktijk brengen! Heel veel succes Trijn! Gods zegen!

    Liefs, Jent

  • 01 Oktober 2012 - 12:08

    David Vd Griendt:

    Heej Treintje,

    Ik laat wel niet zoveel van mij horen, maar ik lees nog altijd je berichten!
    Supertof dat dit op je pad is gekomen. Ik wens je Gods zegen in je voorbereidingen,
    en ik kijk uit naar de berichten van alle mooie dingen die je met God en de studenten gaat meemaken.
    Zo leef ik ook een beetje met je mee; ga door in Gods Geest, en verwacht het van hem!

    Groeten uit Dordrecht, NL,
    dat God je zal zegenen en beschermen,
    David

  • 01 Oktober 2012 - 13:48

    Evelien:

    Hoi,

    Leuk om weer zo'n enthousiast bericht van je te lezen. Wat fijn dat je zo op de plek bent daar. Heel veel succes met je nieuwe taak en Gods zegen toegewenst.

    Harteljke groeten van ons allemaal.

  • 03 Oktober 2012 - 20:55

    Je Ouders:

    dag trijn
    wat fijn dat je er echt zin in hebt houd dat vol en vertrouw op de HERE bij al je werk HIJwil je leiden
    sterkte en veel plezier GROETJES

  • 31 Oktober 2012 - 23:51

    Marjanne:

    Trijn,

    Ik zie je in gedachten zo voor me, haha!
    Vol enthousiasme zal je les geven;-)

    Leuk om steeds weer je gezellige verhalen te lezen.

    God bless you!

    Liefs Marjanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Trijntje

ik ben een missionairy die inmiddels al dik twee jaar op de Filippijnen aan't werk is. Volg hier m'n leventje en als je vragen hebt stel ze gerust!!!

Actief sinds 17 Juni 2008
Verslag gelezen: 434
Totaal aantal bezoekers 80503

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2011 - 31 Oktober 2013

Philly

Landen bezocht: