Week 6 alreeds…(suggestie van Word ipv already!) - Reisverslag uit Antipolo, Filipijnen van Trijntje Dunnewind - WaarBenJij.nu Week 6 alreeds…(suggestie van Word ipv already!) - Reisverslag uit Antipolo, Filipijnen van Trijntje Dunnewind - WaarBenJij.nu

Week 6 alreeds…(suggestie van Word ipv already!)

Blijf op de hoogte en volg Trijntje

04 November 2012 | Filipijnen, Antipolo


Haha, zucht, sorry, grabe ik heb gewoonweg geen tijd gehad om eerder een verhaal te typen. En terwijl ik me nu bedenk dat we morgen onze 6e week ingaan, kan ik het zelf geen eens geloven.
Zondagavond 30 sept. lijkt soms een eeuw geleden, maar aan de andere kant heb ik het gevoel dat het vorige week was, zo snel gaat de tijd.

Die zondagavond zijn we van start gegaan, de eerste week stond in het teken van oriëntatie, ze wegwijs maken op de base, de regels uitleggen en het belangrijkste was wel het elkaar leren kennen, we hebben veel tijd genomen om elkaars verhalen te horen. Soms vraag ik me af waarom God me naar landen als deze brengt, men de verhalen zijn afgrijselijk soms, de pijn en het leiden dat de meeste van onze studenten hebben moeten doorstaan, ik kan me er geen eens een voorstelling van maken.

Het lesgeven ging goed en ik vertelde de studenten dat ze me hadden moeten zien aan het begin van mijn eigen DTS…nu 4 jaar geleden in Perth, ik denk dat niemand het in z’n hoofd had gehaald om mij voor een klas te zetten om een uur lang les te geven! Lol! Het mooie is dat ik nu al na een maand veranderingen in de studenten kan zien,wat betreft zelfvertrouwen bijvoorbeeld. Ze hebben zolang in de leugens van het verleden geloofd dat het geloven in zichzelf zo goed als, verloren is. Maar sinds ze hier zijn, ontdekken ze beetje bij beetje dat ze in Gods evenbeeld gemaakt zijn en er dus mogen zijn en zelfs heel veel te geven en bieden hebben naar anderen toe.

We hebben echt een paar intense weken achter de rug, met stevige en heftige onderwerpen, zoals Gods Vaderhart….hoe kan een jongen die door zijn eigen vader in de steek is gelaten, God als een trouwe Vader zien?? Hoe kan je je verkrachter vergeven? Maar dan is er God…die ons helpt in al Zijn liefde, om die moeilijke beslissingen te maken en men, wat is vergeving een krachtig iets. Zodra we kunnen loslaten is er ruimte voor God om ons te overweldigen met Zijn goedheid en liefde. Wat een voorrecht voor ons als staff om daar getuige van te mogen zijn en door God gebruikt te worden om de studenten te helpen.

De school is, zoals de meesten hier at the base, het noemen, uniek!!
We hebben een vrouw van 49, een ‘’man’’ van 32, een stel 20-ers en vervolgens, onze bunso….(de jongste in tagalog!) die in december 18 wordt. Allen zijn op en top Filipino, op een jongen uit London na, wiens moeder Filippijns is, dus voor hoeveel procent dat geldt, ben ik nog niet uit…Ontzettend gemixt dus, ze zijn niet verlegen, zelfs behoorlijk luidruchtig. Love it!
In de tweede week kwam het al tot een ontploffing tussen de jonge giechelende meiden en de 32-jarige ‘pastor’. Van beide kanten was het moeilijk elkaar te begrijpen….haha! Maar na dingen uitgepraat te hebben, zien we nu na twee weken dat ze hun weg gevonden hebben!

Afgelopen vrijdagmiddag hebben 7 van de studenten zich laten dopen in het zwembad hier in onze subdivisie!! Na die tijd heerlijk gezwommen, gerelaxt en gegeten!! Was echt ff nodig na drie weken van soulsearching!!

Het gaat dus goed, vind het ontzettend leuk. Afgelopen week voelde ik me voor het eerst echt flink moe, maar ik was absoluut niet de enige, dus het was hopelijk gewoon even zo’n week. Kijk uit naar de komende week, een Amerikaans koppel uit Singapore komt lesgeven, altijd leuk om andere westerlingen te ontmoeten!!
Aan de andere kant is het ook zeker uitdagend, voor de verandering loop ik weer eens tegen de taalbarrière op….ik die het gevoel heb, geen deel te kunnen zijn van de lol die ze hebben, en de studenten die mij niet kunnen begrijpen vanwege m’n te snelle Engels. Zucht, dingen die erbij horen als Dutchie in Zuid-Oost Azie, maar toch nog steeds lastig en confronterend.

Oow, nog een leuk nieuwtje is dat over twee weken een team uit Perth, hier een maand gaat zijn. Het stel dat het team leidt, ken ik vrij goed vanuit m’n School of Worship, super leuk dus dat we elkaar hier nu weer ontmoeten! Zin in. Over een dikke anderhalve week gaan we een weekje op tussentijdse uitzending….we gaan naar een andere JMEO-basis in een stad 2 a 3 uur bij ons vandaan, om ze daar met hun projecten ze helpen, heeel erg veel zin in! Even weg uit van de basis en een voorproefje van de grote uitzending in januari….leuk leuk leuk.

Nou, dat was het wel voor nu geloof ik,
Het gaat goed met Trijn! Hoop met jullie ook, let me know

Liefs mij



  • 04 November 2012 - 09:34

    Nadine:

    Wat is het weer een heerlijk verhaal om te lezen. Zo fijn dat je het daar goed hebt! Super bedankt voor je kaart trouwens! Geniet van dé leuke dingen die dé komende weken op het programma staan én pas goed op jezelf én elkaar! Lieve groet!

  • 05 November 2012 - 10:21

    Nel:

    goed zo Trijn! Keep on doing the good work!
    God is met je! X

  • 12 November 2012 - 15:55

    T.T:

    Lieve Trijn, dat is lang geleden dat ik op je site gekeken heb, want dit staat er al 8 dagen op,
    sorry maar soms kijk ik elke dag, dan staat er niets en nu een poosje niet en een heel verhaal.
    Wel interesant trouwens. Jij maakt nog eens wat mee en je geniet er zichtbaar van.
    Wel leuk dat wij nu weten hoe het er bij jullie uitziet he!
    Kijken nog regelmatig de film, maar dan de verkorte versie die ik ook op de vr.ver.heb gebruikt.
    Heel interessant vinden ze dat en wat je doet ook, hebben ze respect voor.
    Veel liefs en doe je best Gods Zegen gewenst ook van oom Harry, je tante Tiny
    ps. doe de anderen de groeten.

  • 27 Januari 2013 - 20:23

    T.T.:

    Hallo Trijn Helemaal geen nieuws?
    Liefs ons o.H & T.T

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Trijntje

ik ben een missionairy die inmiddels al dik twee jaar op de Filippijnen aan't werk is. Volg hier m'n leventje en als je vragen hebt stel ze gerust!!!

Actief sinds 17 Juni 2008
Verslag gelezen: 848
Totaal aantal bezoekers 80504

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2011 - 31 Oktober 2013

Philly

Landen bezocht: