Buhay pa!!! - Reisverslag uit Antipolo, Filipijnen van Trijntje Dunnewind - WaarBenJij.nu Buhay pa!!! - Reisverslag uit Antipolo, Filipijnen van Trijntje Dunnewind - WaarBenJij.nu

Buhay pa!!!

Blijf op de hoogte en volg Trijntje

11 September 2013 | Filipijnen, Antipolo

jaaaaaaaaaaaa, ik leef nog mensen, ik leef nog!!! Al is het nauwelijks lol....wat een drukte, wat een drukte!

Ben ondertussen bijna halverwege m'n tweede staff-ervaring in de DTS!
Een grote school en veel jonge christenen en die nog heel wat wilde haren hebben. We zijn er druk mee.

Ik ben welgeteld de werkelijkwaar ENIGE niet-filipino, al m'n medestaff is Pinoy en alle 17 studenten ook. Wow en wat leer ik veel over hoe anders we zijn, grabe. Het is niet altijd makkelijk. Wanneer moet ik wel wat zeggen en wanneer niet, ik heb zovaak andere inzichten en ik leer om ze soms wel te communiceren en soms moet ik het laten gaan, ik werk hier op de Filippijnen, de Filipino's hebben andere manieren en dat moet ik respecteren.

Nog maar twee weken hier op de basis en we gaan al op uitzending, in twee teams gaan we, in de eerste maand, naar 4 verschillende locaties. Vervolgens willen we de volgende 6 weken naar Thailand en India gaan om daar verschillende projecten te bezoeken!! wow, wat een uitdaging...ben nog in geen van beide landen geweest en heb, eerlijk gezegd geen idee wat te verwachten. In een van de locaties is er de mogelijkheid om voor ons over de grens naar Laos te gaan....waaaa, in dit land is christen zijn gevaarlijk, zendelingen zijn officieel niet welkom. Ik ben op een of andere manier ontzettend nieuwsgierig naar dit land en hoop daarom ook dat we de kans krijgen om te gaan.

haha, en we zijn inmiddels 6 uur verder en m'n dag zit erop...het is 10 uur en Trijn gaat proberen vroeg te slapen, das lang geleden zucht!!!!
Ik zal in't weekend wat meer vertellen....over hoe ik SUGE overleefd heb bijvoorbeeld en hoe ik een nacht in het ziekenhuis heb doorgebracht en wat ik in de afgelopen 6 uur gedaan heb.....

tot dan!!!
groet en weltrusten voor nu
Trijn

ahum, hier zijn we dan....in plaats van vorig weekend....
goed, waar was ik gebleven, aaah ja SUGE, een week lang in the middle of nowhere, met slechts twee tshirts, broeken, etc etc. Geen tandeborstel....jullie kunnen je indenken???? Ik mag er niet te veel over zeggen voor het geval jullie zelf een SUGE doen one day...haha. HEt niet weten van zoveel dingen, maakt het een onwijze uitdaging. Veel geleerd die week, grabe.

Dan het ziekenhuis, gelukkig was dit niet voor mezelf, maar voor een van onze studenten. Die een hardnekkige infectie had....vrijdagavond hadden ik en m'n vrouwelijke collega onze leider er al op gewezen dat wij hem graag naar de doc. zouden willen brengen, in het begin van de school had hij aal een week plat gelegen met een koorts, die achteraf Dengue bleek te zijn, wat echt een gevaarlijke griep kan zijn. Dus we wouden geen risico lopen...maar goed, zaterdagochtend leek hij een stuk beter en na gerustgesteld te zijn door de mannen, heb ik de rest van de dag z'n temperatuur gecheckt en had ie geen koorts. Zondagochtend stuurde hij me een sms, ''ate can you come, i don't feel good at all....'' had ie de hele nacht al wakkergelegen met buikpijn...en had nu ook hoge koorts. Dus alsnog naar het ziekenhuis....waar hij gelijk opgenomen werd, omdat hij uitgedroogd was. Lang verhaal iets korter...de eerste keer dat we een doctor zagen was letterlijk maandagochtend....kan je het je voorstellen, niet eerder dan dat. Ik heb bij hem gewaakt van dinsdag tot woensdag en grabe ik was zo ongeveer zijn persoonlijke zuster. De zusters hier doen niet meer dan temp. checken, medicijnen brengen en opdraven als hij overgaf.....ik mocht hem verzorgen...lol, kan je het je voorstellen.
Hij heeft uiteindelijk tot donderdag in het ziekenhuis gelegen, moest thuis nog rust nemen en was een week weer zo goed als zijn eigen oude zelf. Ik moest stiekem glimlachen hoe verantwoordelijk ik me voelde, bleef maar op en neer draven met kiwi's, water, de was voor hem doen.....een klein voorproefje van moederschap wellicht...
Gelukkig is sinds die week iedereen gezond en wel!

Ik heb geen idee wat er in die afgelopen 6 uur gebeurt die waar ik het overhad anderhalve week geleden....
En verder weinig nieuws hier, hoop dat ik de tijd heb om tijdens uitzending wat van me te laten horen anders tot in december??!!

groet Trijn


  • 11 September 2013 - 19:31

    Mary Ter Heege:

    Lieve Trijn,

    heftige tijden zo te lezen!!! en dat je in het ziekenhuis was???? Ieghhhhh.
    Wanneer zijn de plannen om weer voor een poosje naar ons kleine land te komen?? Kan me niet voorstellen dat je al zo lang weg bent!!!
    In elk geval heeeeeeeeel veel liefs van mij en tot mails of facebooks (????)

    dikke knuffel Mary

  • 12 September 2013 - 13:25

    T.T.:

    Lieve Trijn,
    Da's lang geleden, was je bijna vergeten keek al lang niet meer op je site.
    Dank zei Dien die mailde dat jij een bericht op je site had gezet.
    Vroeg nog wel of ze iets van je hadden gehoord maar je site nee en faceboek begin ik
    maar niet aan, maar zal nu toch je site weer in de gaten houden.
    Nu dat is zeker bijzonder daar een dag in het ziekenhuis.
    Ben benieuwd wat er gaande was.
    Ja het is zeker een heel ander land en als je het dan aanvoelt wanneer je wel en niet iets moet
    zeggen is dat wel prettig, al zul je het er best soms moeilijk mee hebben, dat is hier ook zo toch?
    had ik toch maar iets gezegd of dat had ik niet moeten zeggen misschien?
    Druk zijn is niet erg en misschien maar goed, heb je niet veel tijd om te prakkiseren.
    Groeten en liefs oom H & tante T.

  • 12 September 2013 - 16:10

    Liza:

    Hey meis.
    Leuk weer wat van je te horen. Maar je hebt wel weer een lekkere cliffhanger hoor. Ziekenhuis??? Afgelopen 6 uur?? En naar Laos terwijl het daar gevaarlijk is?? Nou, GTST is er niets bij..... ;-)
    Take care girl! Laat snel de rest van je verhalen horen!!

    Liefs xx Liza

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Trijntje

ik ben een missionairy die inmiddels al dik twee jaar op de Filippijnen aan't werk is. Volg hier m'n leventje en als je vragen hebt stel ze gerust!!!

Actief sinds 17 Juni 2008
Verslag gelezen: 698
Totaal aantal bezoekers 80484

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2011 - 31 Oktober 2013

Philly

Landen bezocht: